ONHP проводит конкурс на лучший перевод

ОАО «Омскнефтехимпроект» (ONHP) приглашает всех желающих принять участие в конкурсе на лучший перевод технического текста с английского на русский язык.

Мероприятие посвящается 60-летию ONHP и Международному Дню Переводчика. Тексты принимаются с 7 по 27 сентября 2013 г. Победители конкурса будут приглашены в ОАО «Омскнефтехимпроект» для награждения именным сертификатом и зачислены в стратегический кадровый резерв, что дает преимущество при трудоустройстве в компанию. Текст перевода необходимо разместить под заполненной таблицей участника конкурса переводов и направить на электронный адрес rzhanitsynanm@onhp.ru. Контактное лицо: Ржаницына Наталья Михайловна, начальник группы переводов ОАО «Омскнефтехимпроект»

Таблица участника конкурса переводов:

Ф.И.О. участника       

Место работы или учебы

(ВУЗ, курс, факультет и специальность, группа или школа, класс)   

Контактный телефон  

E-mail       

 

Текст для перевода с английского языка на русский язык:

Clean Diesel Hydrotreating 

For  over  three  decades,  refiners  worldwide have been implementing  various projects in their facilities to accommodate a variety of regulations to improve  the  quality  of  transportation fuels in order to reduce vehicle emissions. One of the key areas of interest has been the reduction of sulphur in diesel fuel to very low levels.

Middle distillates contain various types of sulphur species, including mercaptans, sulphides, thiophenes and aromatic sulphur compounds. Sterically hindered dibenzothiophenes  are  a  group  of aromatic  sulphur  compounds  that  are among  the  most  difficult  to  remove when hydrotreating to very low sulphur levels. This is particularly true for diesel fuels that contain significant quantities of cracked stocks, such  as  FCC  light cycle oil (LCO), which contains a large concentration  of  aromatic  sulphur compounds.  The  effective  removal  of these  species  requires  tailored  catalysts and  process  conditions,  as  well  as consideration  of  other  factors  such  as feed  nitrogen  content  and  aromatics equilibrium. All of these factors should be carefully considered during the Front-End Process Design.

For  feeds  that  have  a  significant aromatics  and/or  nitrogen  content,  a nickel-moly (Ni/Mo) or nickel promoted cobalt-moly  (Co/Mo)  catalyst  will  be used, along with an appropriate selection of graded catalysts in the top of the bed to mitigate reactor pressure build-up. For a given cycle length and treating severity reactor space velocity, hydrogen treat gas quantity and hydrogen partial pressure  are  the  variables  that  are optimized  during  the  process  design along  with  reactor  temperature.  As the hydrogen partial pressure is increased, the catalyst deactivation rate is reduced. Thus, the space velocity can be increased accordingly for a constant cycle length. However, this is at the expense of higher hydrogen consumption. 

07 сентября 2013