ONHP проводит конкурс на лучший перевод
ОАО «Омскнефтехимпроект» (ONHP) приглашает всех желающих принять участие в конкурсе на лучший перевод технического текста с английского на русский язык.
Мероприятие посвящается 60-летию ONHP и Международному Дню Переводчика. Тексты принимаются с 7 по 27 сентября 2013 г. Победители конкурса будут приглашены в ОАО «Омскнефтехимпроект» для награждения именным сертификатом и зачислены в стратегический кадровый резерв, что дает преимущество при трудоустройстве в компанию. Текст перевода необходимо разместить под заполненной таблицей участника конкурса переводов и направить на электронный адрес rzhanitsynanm@onhp.ru. Контактное лицо: Ржаницына Наталья Михайловна, начальник группы переводов ОАО «Омскнефтехимпроект»
Таблица участника конкурса переводов:
Ф.И.О. участника
Место работы или учебы
(ВУЗ, курс, факультет и специальность, группа или школа, класс)
Контактный телефон
Текст для перевода с английского языка на русский язык:
Clean Diesel Hydrotreating
For over three decades, refiners worldwide have been implementing various projects in their facilities to accommodate a variety of regulations to improve the quality of transportation fuels in order to reduce vehicle emissions. One of the key areas of interest has been the reduction of sulphur in diesel fuel to very low levels.
Middle distillates contain various types of sulphur species, including mercaptans, sulphides, thiophenes and aromatic sulphur compounds. Sterically hindered dibenzothiophenes are a group of aromatic sulphur compounds that are among the most difficult to remove when hydrotreating to very low sulphur levels. This is particularly true for diesel fuels that contain significant quantities of cracked stocks, such as FCC light cycle oil (LCO), which contains a large concentration of aromatic sulphur compounds. The effective removal of these species requires tailored catalysts and process conditions, as well as consideration of other factors such as feed nitrogen content and aromatics equilibrium. All of these factors should be carefully considered during the Front-End Process Design.
For feeds that have a significant aromatics and/or nitrogen content, a nickel-moly (Ni/Mo) or nickel promoted cobalt-moly (Co/Mo) catalyst will be used, along with an appropriate selection of graded catalysts in the top of the bed to mitigate reactor pressure build-up. For a given cycle length and treating severity reactor space velocity, hydrogen treat gas quantity and hydrogen partial pressure are the variables that are optimized during the process design along with reactor temperature. As the hydrogen partial pressure is increased, the catalyst deactivation rate is reduced. Thus, the space velocity can be increased accordingly for a constant cycle length. However, this is at the expense of higher hydrogen consumption.